تکنولوژی واقعیت افزوده: تحولی خلاق در تبلیغات برندها (برندسازی)

واقعیت افزوده (AR) یک پیشرفت پیشگامانه در فناوری را نشان می‌دهد که به‌طور یکپارچه دنیای مجازی و فیزیکی را با هم ترکیب می‌کند تا تجربیات حسی ما را افزایش دهد. در تکنولوژی (AR)، عناصر تولید شده توسط رایانه، مانند تصاویر، صداها یا یک سری اطلاعات، در زمان واقعی بر روی محیط دنیای واقعی قرار می گیرند. این فناوری در صنایع مختلف، از بازی و آموزش گرفته تا مراقبت های بهداشتی و خرده فروشی، کاربردهای مختلفی پیدا کرده است. کاربران را قادر می‌سازد تا با اطلاعات دیجیتال به شیوه‌ای همه‌جانبه‌تر و مرتبط‌تر تعامل داشته باشند و درهای را به روی راه‌های نوآورانه ارتباط، یادگیری و حتی تبلیغات نوین باز کند.

تبلیغات نوین با استفاده از واقعیت افزوده:

واقعیت افزوده در حوزه ی تبلیغات یک عنصر کلیدی به شمار میرود. تبلیغات تعاملی و همه جانبه که اغلب از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده میشود تجربه ای جذاب و خلاقانه را در اختیار مخاطبان قرار میدهد.

این رویکرد تعاملی شکاف بین خرید آنلاین و آفلاین را پر میکند و برای مثال: به کاربران اجازه می‌دهد تا به جای حضور در فروشگاه لباس فروشی لباس‌ها را به صورت مجازی امتحان کنند ،برای دکوراسیون منزل خود قبل از خرید مدل های مختلف را در فضای خانه های خود تست کنند و یا ببینند لوازم آرایشی روی چهره‌شان چگونه است.

همچنین برای واقعیت افزوده تحت وب خود یک روش تبلیغ در گوگل به شمار میرود.

همانطور که تکنولوژی به تکامل خود ادامه می دهد، امکانات برای تعاملات همه جانبه با نام تجاری در حال گسترش است و بعد جدیدی به تعامل و وفاداری مشتری ارائه می دهد. آژانس تبلیغاتی ها نیز امروزه سعی در این دارند که فناوری های پیشرفته نظیر واقعیت افزوده را جایگزین روش های سنتی کنند و با این کار واردفضای نوین تبلیغاتی شوند. 

 

ضرورت استفاده از  فناوری واقعیت افزوده برای برندسازی:

کارفرمایان با استفاده از فناوری واقعیت افزوده در فعالیت‌های خود مزایای زیادی به دست خواهند آورد. یکی از مزیت های اولیه، افزایش فرآیندهای آموزشی است. می تواند تجارب آموزشی تعاملی و عملی را به صورت مجازی ارائه دهند و کارمندان این امکان را داشته باشند تا به شیوه ای جذاب تر و موثرتر یاد بگیرند. علاوه بر این، می‌تواند با ارائه راهنمایی‌های بصری و هشدارهای بصری به کارگران، ایمنی محل کار را بهبود بخشد و خطر حوادث را کاهش دهد. در زمینه کمک از راه دور نیز می تواند کارشناسان را از راه دور با کارمندان حاضر در محل متصل کند.به طور کلی، فناوری بهره‌وری را افزایش می‌دهد، خطاها را کاهش می‌دهد و به نیروی کار چابک‌تر و کارآمدتر کمک می‌کند و در نهایت به نفع کارفرمایان از نظر بهبود عملیات و صرفه‌جویی در هزینه است.

استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در استراتژی برند سازی شما می تواند یک تغییر بزرگ در چشم انداز تجاری رقابتی امروز باشد. این فناوری‌های همه جانبه شما را قادر می‌سازد تا تجربه‌های منحصربه‌فرد و خاطره‌انگیزی از برند ایجاد کنید که تأثیری ماندگار بر مخاطبانتان بگذارد.

همچنین با استفاده از آن می توانید مشتریان را در داستان سرایی تعاملی مشارکت دهید و به آنها اجازه دهید محصولات، خدمات یا ارزش های برند شما را به روشی فراگیرتر و شخصی تر کشف کنند. این نه تنها باعث ایجاد  ارتباط عمیق تری با مخاطب میشود ، بلکه برند شما را از سایر رقبا متمایز کرده و تصویری مدرن و آینده نگر برای برند شما را در ذهن مخاطب خلق میکند.

چگونه از  تکنولوژی واقعیت افزوده در راستای برندسازی استفاده کنیم؟

برای استفاده از قدرت فناوری واقعیت افزوده برای برند خود، شرکت ها می توانند چندین گام استراتژیک بردارند. اول از همه، آنها باید تشخیص دهند که چگونه می توانند ارزش پیشنهادی منحصر به فرد خود را افزایش دهند. سپس برندها می‌توانند با توسعه‌دهندگان یا آژانس‌ها همکاری کنند تا تجربیات همه جانبه‌ای را به وجود آورند که با اهداف آنها همخوانی داشته باشد، خواه افزایش تعامل مشتری، نمایش محصولات یا ارائه اطلاعات ارزشمند به روشی جدید باشد. ادغام در کانال های بازاریابی آنها، مانند برنامه های تلفن همراه یا پلت فرم های رسانه های اجتماعی، برای دسترسی گسترده ضروری است. برندها همچنین باید بر نیاز های افراد جامعه ی خود آگاه باشند و اطمینان حاصل کنند که تجربیات برای مخاطبان هدفشان شهودی و لذت بخش است. به روز رسانی منظم و محتوای نوآورانه می تواند علاقه و ارتباط را حفظ کند. در نهایت، باید داده‌های کاربر را تجزیه و تحلیل کرده و استراتژی‌های خود را به طور مداوم اصلاح کنند و با تغییر ترجیحات مصرف‌کننده و پیشرفت‌های تکنولوژیک سازگار شوند تا در خط مقدم این چشم‌انداز تبلیغاتی پویا باقی بمانند.

مزیت های تبلیغات با تکنولوژی های روز برای برند ها:

 

تعامل:  تجربیات تعاملی و غوطه‌وری را ایجاد می‌کند که کاربران را مجذوب و درگیر می‌کند و توجه آنها را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند.

 

خاطره‌انگیز بودن:  کمپین‌ها به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و تعاملی محتوا، به یاد ماندنی‌تر هستند و یادآوری برند را افزایش می‌دهند.

 

شخصی‌سازی:  می‌تواند تجارب شخصی‌سازی‌شده را فراهم کند، محتوا را متناسب با تک تک کاربران ایجاد کند، که ارتباط تبلیغات را افزایش می‌دهد.

 

تمایز:  برندهایی که در یک بازار شلوغ استفاده می‌کنند برجسته می‌شوند و خود را به‌عنوان نوآور و باهوش فناوری معرفی می‌کنند.

 

اشتراک‌گذاری اجتماعی:  تجربیات اغلب در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند، که دامنه و ویروسی بودن کمپین‌های برند را تقویت می‌کند.

 

برندسازی: ارائه ارزش و سرگرمی از طریق می تواند وفاداری به برند و تداعی های مثبت را تقویت کند و روند برندسازی را جلو بیندازد.

 

دسترسی جهانی:  کمپین ها می توانند به مخاطبان جهانی دست یابند، موانع جغرافیایی را از بین ببرند و دامنه یک برند را گسترش دهند.

شرکت رویای بیداری و AR , VR

شرکت رویای بیداری به عنوان یکی از مجری های تخصصی پلتفرم واقعیت افزوده در ایران فعالیت میکند و تا امروز موفق شده همکاری های گسترده ای با برند ها و صنعت های گوناگون داشته باشد.

با شرکت رویای بیداری، دنیای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به یک تجربه بی‌مانند تبدیل می‌شود. ما به عنوان یک تیم متخصص در اجرای پروژه‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، توانسته‌ایم برای برندها تجربه‌هایی منحصر به فرد ایجاد کنیم که مخاطبان را فراتر از واقعیت به دنیایی جدید می‌برد. از ایده‌گرفتن تا طراحی و اجرا، ما با شما در هر مرحله‌ای از ایجاد برند سازی همراه شما هستیم .