تحول دیجیتال در صنعت پتروشیمی (کیمیا پترو):

 

در دنیای پیشرفته امروز فناوری های نوین نقش مهمی در انقلاب صنعتی ایفا میکنند. شرکت آینده روشن بیداری یکی از پیشگامان در صنعت دیجیتال(واقعیت افزوده) در ایران به شمار میرود.

 واقعیت افزوده  یکی از این فناوری ها به شمار می رود که قابلیت تغییر چشمگیر در نحوه ی تعامل  ما با دنیای پیرامون را دارد.اپلیکیشن واقعیت افزوده کیمیا پترو ،که برای معرفی کارخانه آب اکسیژنه طراحی شده است، نمونه ای برجسته از چگونگی بهره گیری از این فناوری در صنعت پتروشیمی به شمار می رود.

این اپلیکیشن با ارائه یک ماکت سه بعدی تعاملی از کارخانه، رویکردی نو آورانه در ارائه اطلاعات وآموزش را به کار میگیرد.

 

کاربرد ها:

 

اپلیکیشن کیمیاپترو مزایای فراوانی برای کارکنان، مهندسین، دانشجویان  و بازدیدکنندگان دارد. از طریق این تکنولوژی کارکنان جدید میتوانند به سرعت با محیط کارخانه آشنا شوند  و اطلاعات لازم در مورد فرایند های مختلف را کسب کنند. برای مهندسین و دانشجویان نیز، ابزاری ارزشمند برای درک بهتر فرایندهای پیچیده و تجهیزات صنعتی به حساب می آید.

همچنین بازدیدکنندگان و علاقه مندان به حوزه ی صنعت پتروشیمی می توانند از این روش نوین برای کشف و یادگیری از کارخانه بهره مند شوند، بدون آن که نیازی به حضور فیزیکی در محل باشد.

در کارخانه آب اکسیژنه کیمیاپترو، اپلیکیشن واقعیت افزوده به کار گرفته شده برای ارائه یک تجربه یادگیری جامع است. این ابزار دیجیتالی به افراد کمک میکند تا با نحوه عملکرد دستگاها،قعطات به کار برده شده و فرآیندهای خاص کارخانه آشنا شوند. همچنین، از طریق اپلیکیشن،مدیران می توانند اطلاعات مهم و بروز را در اختیار کارکنان قرار دهند.

 

مزایا:

 

این اپلیکیشن نه تنها یک ابزار کاربردی برای صنعت پتروشیمی است، بلکه نشان دهنده گامی بزرگ  در راستای دیجیتالیزه کردن و بهبود فرآیندهای صنعتی در سراسر جهان می باشد که شرکت کیمیاپترو موفق شده است به عنوان یکی از اولین ها در صنعت پتروشیمی از این فناوری بهره مند شود. با توسعه و گسترش بیشتر این تکنولوژی،میتوان انتظار داشت که شاهد تحولات عظیم دیگری در عرصه های مختلف آموزشی و صنعتی باشیم.