سفر و جهانگردی یک بخش گسترده است و جنبه هایی از جمله حمل و نقل، مهمان نوازی، اقامتگاه ،مقصد گردشگری، ترانزیت محلی و موارد دیگر را به همراه دارد.

امروزه گردشگران به متون چاپی توجه نمی‌کنند. تکنولوژی واقعیت افزوده (Augmented Reality) و واقعیت مجازی (Virtual Reality) و امکان کشف اطلاعات در یک سطح جدید مثل انیمیشن‌های سه بعدی و تورهای مجازی با تجربه ای بسیار نزدیک به واقعیت را فراهم می آورد.

خدمات واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) امکان ایجاد تعامل با میهمانان و مسافران را برای هتل ها و اقامتگاه ها و اماکن دیدنی را فراهم میکند. این امر کسب و کارها را قادر می سازد تا با تورهای دیداری 360 درجه و نمایش نماهای سه بعدی ،اطلاعات را به شکلی همه جانبه به مشتریان بالقوه ارائه دهند.با اطمینان بیشتر مشتریان نسبت به اقامتگاه، ارائه اطلاعات به صورت تعاملی می تواند تقاضا برا ی رزروها را افزایش دهد. علاوه بر این ، مشاغل همچنین می توانند خدمات داخلی خود را با فراهم آوردن امکان استفاده از برنامه های مجهز به واقعیت افزوده برای پیمایش در املاک و استفاده از امکانات رفاهی در اختیار مهمان ها قرار دهند.

مسافران این روزها هر کجا که می روند به تلفن های هوشمند خود دسترسی دارند. با تقویت محیط فیزیکی با استفاده از عناصر تعاملی هتل می توانید مشتریان را به بازدید از جاهای دیدنی محلی ترغیب کنید . به عنوان مثال ، بعضی از هتل ها دارای نقشه دیواری محلی در اتاق ها هستند که با تلفیق این اطلاعات با محتوای گردشگری ، مهمانان می توانند با اطلاعات بسیار زیادی در مورد مقاصد سفر محلی با خیالی آسوده کاوش کنند.

به لطف واقعیت افزوده که راه های جدیدتری را باز می کند، موزه ها دیگر مکان کسل کننده ای نیستند. از طریق تکنولوژی های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) مسافران می توانند به راحتی یاد بگیرند که چگونه دستگاه های مختلف فنی کار می کنند، چگونه حیوانات ماقبل تاریخ به نظر می رسند و در مورد چگونگی ایجاد شاهکارهای معماری به روشی جذاب اطلاعات بیشتری را کشف می کنند. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هتل هایی که قصد اقامت در آنجا را دارید و می خواهید در خصوص خدمات، مکانهای دیدنی اطلاعاتی بدست آورید،کافی است گوشی هوشمند یا تبلت خود را بیرون آورده و اپلیکیشن هتل موجود در آن را باز کنید. اکنون با اشاره به نشانگر آن اطلاعات مورد نیازتان برای شما نمایش داده می شود. این کار با استفاده از تکنولوژی های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) بسیار راحت و ساده انجام می شود.

 

نقشه واقعیت افزوده جزیره قشم

 شرکت رویای بیداری پیشگام در حوزه تکنولوژی واقعیت افزوده (Augmented Reality) و واقعیت مجازی (Virtual Reality)  خدمات بسیار زیادی در حوزه گردشگری ارائه می دهد. به کمک پلتفرم های طراحی شده شرکت رویای بیداری، تورهای مجازی آنلاین با تکنولوژی واقعیت مجازی و اپلیکیشن هایی که اطلاعات بسیار فراوانی در اختیار گردشگران قرار می گیرد.

نقشه های واقعیت افزوده (AR) که یک نمونه طراحی شده توسط شرکت رویای بیداری است، نقشه جزیره سه بعدی جزیره قشم می باشد که به صورت پلتفرم واقعیت افزوده طراحی شده است. زمانی که گردشگر گوشی هوشمند یا تبلت خود را مقابل نقشه می گیرد، می تواند اطلاعات شهر را به صورت انیمیشن مشاهده کند که جذابیت بصری چشمگیری ایجاد می کند. همچنین می تواند با استفاده از تورهای مجازی داخل اپلیکیشن، از جاذبه های قشم دیدن کند. این اپلیکیشن قادر است تمام جزئیات و اطلاعات شهر قشم را که داخل نقشه نمی گنجد، با استفاده از این تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) به گردشگران نمایش دهد و تمام نقاط گردشگری دلخواه  را به صورت تصویر 360 درجه سه بعدی و مسیرهای قابل دسترسی را به صورت انیمیشن و واقعیت مجازی تصویر کند.

با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) می توانید زمانی که به یک شهر بزرگی سفر کردید و سوار اتوبوس های گردشگری شدید، با قرار دادن گوشی موبایلتان در مقابل یک بنای قدیمی، نسخه های قدیمی بناها را به تصویر بکشید و یا با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) به مکان های تاریخی در دل تاریخ سفر کنید.

شرکت رویای بیداری ارائه دهنده و طراح پلتفرم هایی بر پایه تکنولوژی واقعیت افزوده (Augmented Reality) و واقعیت مجازی (Virtual Reality) در حوزه صنعت گردشگری بوده و از پیشگامان توسعه تکنولوژی های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می باشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر، تهیه اپلیکیشن و بازدید از پروژه با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید.